Anna palautetta
Kehitämme palveluitamme jatkuvasti asiakkaidemme toiveiden ja tarpeiden mukaan. Annathan siis meille palautetta, jotta voimme kehittää toimintaamme.
K-Lataus-sovellukseen kirjaudutaan K-Tunnuksella, joka on henkilökohtainen käyttäjätunnus K-Ryhmän digitaalisiin palveluihin. Mikäli sinulla ei vielä ole K-Tunnusta, luodaan se kirjautumisen yhteydessä.
Suurimman hyödyn K-Tunnuksesta saa liittämällä siihen Plussa-jäsenyyden plussa.fi-sivustolla, jolloin lataaminen kaikissa K-Lataus-palvelun kautta käytettävissä latauspisteissä kerryttää Plussa-pisteitä. Plussa-jäseneksi liittyminen on maksutonta.
Lue lisää K-Tunnuksesta: https://plussa.fi/asiakaspalvelu/k-tunnus
Plussa-pisteiden kerryttäminen onnistuu liittämällä Plussa-jäsenyys K-Latauksessa käyttämääsi K-Tunnukseen plussa.fi-sivustolla. Plussa-jäseneksi liittyminen on maksutonta ja lataaminen kaikissa K-Lataus-palvelun kautta käytettävissä latauspisteissä kerryttää Plussa-pisteitä.
Plussa-jäsenyyden liittämiseen K-Tunnukseen tarvitaan vahva sähköinen tunnistautuminen. Kun Plussa-jäsenyys on onnistuneesti liitetty, näytetään Plussa-kortin numero K-Lataus-sovelluksen Oma profiili -valikon kohdassa “K-Tunnus”.
Latauksista kertyneet Plussa-pisteet näkee kirjautumalla plussa.fi-sivustolle.
Lue lisää K-Plussasta: https://plussa.fi/
K-Lataus-sovelluksen Oma profiili -valikossa näytetään K-Tunnukseen liitetyn ensisijaisen Plussa-kortin numero. Samaan K-Tunnukseen on lisäksi mahdollista liittää useampia Plussa-kortteja, kuten pankkien maksukortteja Plussa-ominaisuudella, MobilePay-sovelluksen Plussa-kortti tai Plussa-mobiilikortti. Kaikilla liitetyillä Plussa-korteilla on omat numerot, mutta niillä saa silti samat Plussa-edut ja pisteet. Pääset näkemään kaikkien K-Tunnukseesi liitettyjen Plussa-korttien numerot kirjautumalla plussa.fi-sivustolle.
Lue lisää K-Plussasta: https://plussa.fi/
K-Lataus-sovellukseen kirjaudutaan K-Tunnuksella, joka on henkilökohtainen käyttäjätunnus K-Ryhmän digitaalisiin palveluihin. Kirjautumisessa käytetyn sähköpostiosoitteen vaihtaminen onnistuu plussa.fi-sivustolla osiossa ”Profiili > K-Tunnus ja salasana”. Mikäli vanhaan sähköpostiin ei ole pääsyä tai K-Plussa jäsenyyttä ei ole liitetty tiliin, saat avun olemalla yhteydessä asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeella tai soittamalla puh. 0207 350 333 (Puheluhinta: matkapuhelu- (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm).)
Latauksen hinta muodostuu K-Lataus-asemilla ladatun sähkön määrän (kWh) sekä ajan perusteella. Näet ajan tasalla olevan hintatiedon etusivulta kohdasta ”Hinnasto” sekä sovelluksesta yksittäisen latauspisteen näkymästä. Muista lisätä K-Tunnuksesi alle myös Plussa-korttisi tiedot, jolloin maksullinen lataaminen kerryttää sinulle Plussa-pisteitä.
Huomaathan, että kertamaksulla ladatessasi kortiltasi tehdään 30€:n katevaraus. Lopullinen veloitus tapahtuu todellisen latauksen mukaan. Pankkisi saattaa edellyttää sinulta vahvan tunnistautumisen maksua suoritettaessa. Kertalatauksen palvelumaksu on 1 €.
K-Lataus-verkosto on käytettävissä laajasti myös roamingin eli niin sanotun verkkovierailun kautta. Voit siis käyttää K-Latauksen asemia myös muiden latauspalveluiden sovelluksilla tai lataustunnisteilla. Huomioithan, että toisen latauspalvelun kautta käytettynä hinnat voivat vaihdella. Useimmiten roamingin kautta hinta on kalliimpi. Tarkista hinta sen latauspalvelun sovelluksesta, jolla lataat.
Rekisteröitymällä K-lataajaksi voit ladata puhelimeesi K-Lataus-sovelluksen ja tallentaa palveluun maksukorttisi tiedot. Maksu hoituu tämän jälkeen automaattisesti palveluun tallentamaltasi kortilta. Kuukauden aikana kertyneet lataukset veloitetaan kokonaisuudessaan seuraavan kuun ensimmäisenä maanantaina.
Mikäli olet tilannut myös K-Lataus-tunnisteen (RFID-tag) ja tallentanut profiiliisi maksukortin tiedot, hoituu maksu automaattisesti myös tunnistetta käyttämällä. Huomaathan, että 14.9.2019 voimaan astuneen PSD2-direktiivin mukaisesti maksaminen saattaa satunnaisesti vaatia vahvistamisen, jolloin maksua ei voida veloittaa kortiltasi automaattisesti.
Mikäli automaattinen veloitus ei syystä tai toisesta ole onnistunut, sinun tulee maksaa kertyneet lataukset sovelluksesta tai verkkosivuilta löytyvän Oma profiili -kohdan kautta. Muistutamme tällöin asiasta sähköpostitse ja näet aina sovelluksestasi ajantasaisen tiedon maksun onnistumisesta. Sinulla on kuukauden vaihteen jälkeen 14 päivää aikaa maksaa edellisen kuun lataukset manuaalisesti. Mikäli maksu jostain syystä viivästyy, tilisi lukittuu. Ei hätää, tilisi ja K-Lataus-tunnisteesi palautuvat käytettäväksi automaattisesti maksettuasi erääntyneen summan. Voit käydä katsomassa kuukauden avointa saldoasi omasta profiilistasi milloin vain.
Maksukortin lisääminen onnistuu K-Lataus-sovelluksen Oma profiili -valikon osiossa Maksutavat. Maksukortin vaihtaminen sekä poistaminen tapahtuu myös samassa osiossa. Vanhan kortin poistamisen jälkeen pääset lisäämään uuden maksukortin tiedot. Maksukortin lisäämisen yhteydessä tarvitaan vahva sähköinen tunnistautuminen.
Kuukauden aikana kertyneistä latauksista toimitetaan kuitti sähköpostiin seuraavan kuun alussa onnistuneen maksusuorituksen jälkeen. Tämän lisäksi lataustapahtumien yksityiskohtaiset tiedot löytyvät K-Lataus-sovelluksen Tapahtumat-osiosta.
Rekisteröitymättömän asiakkaan kertalatauksesta kuitti toimitetaan sähköpostiin latauksen jälkeen.
Käyttäjätilikohtaisen K-Lataus-tunnisteen tilaaminen onnistuu K-Lataus-sovelluksen Oma profiili -valikon Lataustunnisteet-osiossa.
Tunniste postitetaan käyttäjätilille tallennettuun osoitteeseen ja Posti toimittaa kirjeen parhaiten perille kun postilaatikosta löytyy yhtenäinen nimitieto K-Latauksen käyttäjätilin kanssa.
Mahdollinen olemassa oleva tunniste ja sen numero näkyy myös Oma profiili / lataustunnisteet osiossa.
Profiiliin voi olla liitettynä vain yksi tunniste kerrallaan.
Mikäli K-Lataus-tunniste on kadonnut tai vaurioitunut saa uuden tilattua olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sovelluksen lomakkeella tai soittamalla puh. 0207 350 333 (Puheluhinta: matkapuhelu- (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm).)
Voit tarvittaessa myös poistaa tunnisteen käytöstä omassa sovelluksessa. Asiakaspalvelu voi aktivoida sen takaisin käyttöön.
Jos olet löytänyt sinulle kuulumattoman K-Lataus-tunnisteen pyydämme ystävällisesti ilmoittamaan siitä asiakaspalveluumme.
K-Lataus-asemilla voit myös ladata kertamaksulla ilman rekisteröitymistä. Kertamaksatus onnistuu joko sovelluksella tai verkkosivujemme kautta.
Halutessasi maksaa kertamaksulla toimi seuraavasti: Aloita hakemalla verkkosivuiltamme oikea latauspiste, jolla tahdot ladata (katso laitteessa oleva latauspisteen numero), klikkaa kohtaa ”aloita lataus pyyhkäisemällä” ja valitse maksutavaksi ”lataa kertamaksulla”. Palvelu pyytää tällöin lisäämään sähköpostiosoitteen mahdollisia ongelmatilanteita varten sekä hyväksymään palvelun käyttöehdot. Sen jälkeen palvelu pyytää antamaan maksukortin tiedot. Tietoja ei tallenneta jatkoa varten.
Mikäli lataat asemillamme useammin kuin kerran, suosittelemme rekisteröitymään asiakkaaksi ja lataamaan sovelluksen, jotta lataamisesi olisi mahdollisimman sujuvaa sekä pääset hyötymään asiakashinnoistamme.
Näet ajan tasalla olevan hintatiedon etusivulta kohdasta ”Hinnasto” sekä sovelluksesta yksittäisen latauspisteen näkymästä. Huomaathan, että kertamaksulla ladatessasi kortiltasi tehdään 30 €:n katevaraus. Lopullinen veloitus tapahtuu todellisen latauksen mukaan. Pankkisi saattaa edellyttää sinulta vahvan tunnistautumisen maksua suoritettaessa.
Kertalatauksen palvelumaksu on 1 €.
K-Lataus-asemilla lataus alkaa, kun tunnistautuminen on onnistunut (latauksen aloitus joko sovelluksella tai K-Lataus-tunnisteella) ja kaapeli on kytketty oikein. Lataustapahtuma kestää siihen asti, kunnes latauskaapeli irrotetaan. Sovellus näyttää latauksen yhteenvetonäkymän, kun lataus on päättynyt.
Rekisteröityneenä K-Latauksen asiakkaana voit ladata sekä mobiilisovelluksella että K-Lataus-tunnisteella ja näet kuukauden lataukset sovelluksen Oma profiili -näkymästä. Kuukauden aikana kertyneet lataukset veloitetaan kokonaisuudessaan automaattisesti lisäämältäsi maksukortilta seuraavan kuun ensimmäisenä maanantaina.
Huomaathan, että 14.9.2019 voimaan astuneen PSD2-direktiivin mukaisesti maksaminen saattaa satunnaisesti vaatia vahvistamisen, jolloin maksua ei voida veloittaa kortiltasi automaattisesti.
Mikäli automaattinen veloitus ei syystä tai toisesta ole onnistunut, sinun tulee maksaa kertyneet lataukset sovelluksesta tai verkkosivuilta löytyvän Oma profiili -kohdan kautta. Muistutamme tällöin asiasta sähköpostitse ja näet aina sovelluksestasi ajantasaisen tiedon maksun onnistumisesta. Sinulla on kuukauden vaihteen jälkeen 14 päivää aikaa maksaa edellisen kuun lataukset manuaalisesti. Mikäli maksu jostain syystä viivästyy, tilisi lukittuu. Tilisi palautuu käytettäväksi automaattisesti maksettuasi erääntyneen summan. Voit käydä katsomassa kuukauden avointa saldoasi omasta profiilistasi milloin vain.
Rekisteröitymättömät käyttäjät voivat aloittaa latauksen nettisivuilta tai sovelluksesta ja veloitus tapahtuu toteutuneen latauksen mukaan. Huomaathan, että kertamaksulla ladatessasi kortiltasi tehdään 30 €:n katevaraus. Lopullinen veloitus tapahtuu todellisen latauksen mukaan. Pankkisi saattaa edellyttää sinulta vahvan tunnistautumisen maksua suoritettaessa.
Verkkomaksujen turvallisuutta parantava PSD2-maksupalveludirektiivi edellyttää 14.9.2019 lähtien satunnaisesti sekä aina yli 30 €:n verkkomaksuista asiakkaan vahvan tunnistamisen. Halusimme varmistaa, että palvelun käyttö on sujuvaa PSD2-direktiivin myötä sekä mobiilikäytöllä että K-Lataus-tunnistetta käytettäessä. Siksi palvelumme maksatus toimii 14.9.2019 alkaen niin, että kuukauden aikana kertyneet lataukset veloitetaan kokonaisuudessaan kerralla seuraavan kuun ensimmäisenä maanantaina.
K-Lataus-sovelluksella pääset näppärästi hallinnoimaan asiakastiliäsi, etsimään sinulle sopivan latauspisteen sekä aloittamaan ja lopettamaan latauksen. Muistathan lisätä maksukortin tiedot asiakastilillesi, jotta lataaminen on mahdollista. Näet myös aina latauksen lopetettuasi yhteenvedon lataustapahtumasta sekä lataushistoriasi. Sovellusta käyttämällä pysyt halutessasi jatkuvasti sisäänkirjautuneena, jolloin latauksen aloittaminen onnistuu kätevästi muutamalla painalluksella. Sovellus on saatavilla mobiililaitteeseesi App Store:sta tai Google Play:sta.
Sovelluksesta tutut ominaisuudet löydät myös käyttämällä palvelua verkkosivuiltamme – pääset mm. hallinnoimaan asiakastiliäsi, lisäämään maksukorttisi, etsimään sopivia asemia sekä tarkastelemaan lataushistoriaasi. Verkkosivuilla ominaisuudet toimivat parhaiten Chrome, Safari, Microsoft Edge ja Firefox –selaimilla, mutta suosittelemme lataamaan sovelluksemme, jotta palvelumme käyttö olisi mahdollisimman sujuvaa.
Sujuvan sähköisen liikkumisen mahdollistaminen on meillä tärkeää, joten kehitämme sovellusta jatkuvasti vastaamaan paremmin sinun tarpeitasi. Arvostamme siten kaikkea saamaamme palautetta – lähetäthän sitä meille, jos mieleesi tulee toiveita tai kehitysehdotuksia!
Voit lähettää palautetta sovelluksessa oman profiilin kautta ”Tarvitsetko apua” -kohdasta.
Löydät kaikki K-Lataus-asemat sovelluksesta tai verkkosivujen karttapalvelustamme, josta voit katsoa myös ajo-ohjeet valitsemallesi latausasemalle.
Rakennamme latausverkostoamme jatkuvasti, ja avaamme säännöllisesti uusia K-Lataus-asemia. Tilaathan uutiskirjeemme, jotta pysyt aina uutistemme etulinjassa.
Löydät kaikki K-Lataus-asemat sovelluksesta tai verkkosivujen karttapalvelustamme, josta voit katsoa myös ajo-ohjeet valitsemallesi latausasemalle.
Rakennamme latausverkostoamme jatkuvasti, ja avaamme säännöllisesti uusia K-Lataus-asemia. Tilaathan uutiskirjeemme, jotta pysyt aina uutistemme etulinjassa.
Käytettävissä olevat latauspisteet sekä latauspisteiden varaustilanteen näet valittuasi yksittäisen latausaseman K-Lataus-sovelluksessa. Valitsemalla vapaana olevan latauspisteen näet myös aiemmat lataukset pisteellä.
Todennäköisin syy tilin lukkiutumiseen on se, ettemme ole saaneet maksusuoritusta edellisen kuukauden latauksistasi.
Kuukauden aikana kertyneet lataukset veloitetaan automaattisesti lisäämältäsi maksukortilta seuraavan kuun ensimmäisenä maanantaina. Mikäli automaattinen veloitus ei syystä tai toisesta ole onnistunut, sinun tulee maksaa kertyneet lataukset sovelluksesta tai verkkosivuilta löytyvän Oma profiili -kohdan kautta.
Sinulla on kuukauden vaihduttua 14 päivää aikaa maksaa edellisen kuun lataukset, ennen kuin tilisi lukkiutuu. Tilisi ja K-Lataus-tunnisteesi vapautuvat käyttöösi automaattisesti maksettuasi erääntyneen summan. Automaattisen maksun epäonnistuttua saat asiasta tiedon sähköpostiisi sekä sovelluksessa. Voit käydä katsomassa kuukauden avointa saldoasi omasta profiilistasi milloin vain.
Mahdollisissa ongelmatilanteissa ole yhteydessä K-Latauksen asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeella tai soittamalla 0207 350 333 (Puheluhinta: matkapuhelu- (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm).).
IONITY-latausasema on suurteholataukseen kykenevä erillinen latausasema, joka on nyt myös K-Latauksen asiakkaiden käytettävissä. IONITY-suurteholatausasema tarjoaa parhaimmillaan 350kW:n lataustehon. Mikäli sähköauto voi hyödyntää aseman koko lataustehoa, 15 minuutissa voi ladata noin 300 kilometrin ajomatkan, joten pidempikin ajomatka onnistuu sujuvasti.
IONITY-latausasemilla lataaminen hoituu IONITY:n oman sovelluksen lisäksi näppärästi K-Lataus-sovelluksella tai -tunnisteella. Löydät IONITY:n suurteholatausasemat K-Latauksen kartalta, jonne ne on merkattu IONITY:n lintuikonilla.
Huomaathan, että mahdollisissa ongelmatilanteissa IONITY-asemilla sinua palvelee IONITY:n oma asiakaspalvelu, jonka numeron löydät sovelluksesta yksittäisen latauspisteen näkymästä.
Tarkista latauksen hintatieto aina sen latauspalvelun sovelluksesta, jolla lataat.
K-Lataus-verkosto on käytettävissä laajasti myös roamingin eli niin sanotun verkkovierailun kautta. Voit siis käyttää K-Latauksen asemia myös muiden latauspalveluiden sovelluksilla tai lataustunnisteilla. Huomioithan, että toisen latauspalvelun kautta käytettynä hinnat voivat vaihdella. Useimmiten roamingin kautta hinta on kalliimpi.
Mikäli käytät K-Lataus-verkostoa roamingin kautta ja havaitset ongelmia sovelluksessa tai laskutuksessa, otathan yhteyttä kyseisen palveluntarjoajan asiakaspalveluun. Mikäli itse K-Latauksen latauslaitteessa ilmenee ongelmia, K-Latauksen asiakaspalvelu auttaa mielellään.
K-Lataus tarjoaa perus ja suurteholatausta. Peruslatureista on mahdollista ladata 11-22 kW:n teholla ja suurteholaturit tarjoavat jopa 50–200 kW:n lataustehoa. Suurteholaturissa on mahdollista ladata useampaa autoa samaan aikaan. Huomaathan, että tällöin laturin tarjoama teho jakautuu autojen kesken.
Latausnopeuteen vaikuttavat niin autosi kuin latauslaitteen ominaisuudet.
K-Latauksen peruslatureista on mahdollista ladata 11-22 kW:n teholla ja suurteholatureista 50-200 kW:n teholla. Toteutuva latausteho riippuu useasta eri tekijästä, kuten autosi kyvystä ottaa sähköä vastaan, akun lämpötilasta sekä lataushetkellä akuissa olevan varauksen määrästä. Autamme mielellämme monessa sähköautoiluun liittyvässä asiassa, mutta autoosi liittyvistä ominaisuuksista saat parhaiten tietoa automerkkisi yhteyshenkilöiltä, kuten myyjältä tai automerkkisi asiakaspalvelusta.
Esimerkiksi 100 kW:n tehoisella suurteholatauspisteellämme täyssähköisen ID.4:n toimintamatkaa saa lisättyä 30 minuutin latauksella lähes 300 km.
Peruslatauspisteellämme tarvitset oman latauskaapelin. Latauskaapelin latauspisteeseen kytkettävän liittimen tulee olla muodoltaan type2 ja autoon kytkettävän liittimen autostasi riippuen joko type1 tai type2.
Kaikissa suurteholatauspisteissämme on jo valmiiksi käyttöösi tarkoitettu kaapeli, eikä sinun tarvitse tehdä muuta kuin tuoda autosi lataukseen.
Peruslatauspisteellä tarvitset oman type2-latauskaapelin.
K-Latauksen suurteholatauspisteellä et tarvitse omaa latauskaapelia. Suurteholatauspisteet ovat varustettu latauskaapeleilla. Tarkemmat latauspistokkeiden tyypit löytyvät kohteittain K-Lataus sovelluksesta.
Jos autosi ei lataa, varmistathan ensiksi, että auton latauskaapeli on kytketty oikein ja pohjaan asti. Lisäksi on suositeltavaa tukea latauspistoketta auton latausportissa latauksen aloitusvaiheessa. Kokeile aloittaa lataus uudestaan sovelluksella tai näyttämällä K-Lataus-tunnistettasi uudestaan lukijalle. Suurteholaturilla lataus pitää aloittaa 60 sekunnin sisällä kaapelin kiinnittämisestä. Jos aika menee umpeen, latauksen voi aloittaa uudelleen sen jälkeen, kun olet irrottanut kaapelin ja kytkenyt sen uudelleen paikoilleen.
Varmistathan myös, että maksukorttisi on voimassa tai, että edellisen kuukauden latausten automaattinen veloitus on onnistunut. Näet mahdollisen avoimen saldosi sovelluksesta omasta profiilistasi.
Mikäli lataus ei vieläkään käynnisty, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse numerossa 0207 350 333 (Puheluhinta: matkapuhelu- (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm).) tai lähettämään palautetta täältä.
Mahdollisissa IONITY-latausasemien ongelmatilanteissa sinua palvelee IONITY:n asiakaspalvelu, jonka numeron löydät sovelluksesta yksittäisen latauspisteen näkymästä.
Latauksen lopettaminen onnistuu K-Latauksen suurteholatureilla aloitustavasta riippuen mobiilisovelluksessa, lataustunnisteella tai autosta käsin. Sovellus näyttää latauksen yhteenvetonäkymän, kun lataus on päättynyt.
Peruslatureilla lataus lopetetaan irrottamalla kaapeli autosta ja laitteesta.
Latauksen jälkeen latauskaapelin lukitus voidaan useimmissa autoissa vapauttaa avaamalla auton ovien lukitus.
Jos latauksen lopetus ei yrityksestä huolimatta onnistu normaalisti voi sen useimmissa automalleissa lopettaa autosta käsin joko auton käyttöliittymän lopetuspainikkeesta tai muuttamalla tavoitteena olevaa latauksen ylärajaa riittävän matalalle tasolle, jotta auto lopettaa näin latauksen. Suosittelemme tutustumaan automallikohtaiseen ohjeistukseen auton käyttöohjeesta.
Asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa numerossa 0207 350 333. Puheluhinta: matkapuhelu- (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm).
Valtaosassa automalleista latauskaapelin lukitus auton latausportista vapautetaan latauksen jälkeen avaamalla auton ovien keskuslukitus tai painamalla auton latausportin vieressä olevaa painiketta.
Mikäli lukitus ei yrityksestä huolimatta vapaudu suosittelemme tarkastamaan automallikohtaisen ohjeistuksen kaapelin hätävapautukseen auton käyttöohjeesta.
Asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa numerossa 0207 350 333. Puheluhinta: matkapuhelu- (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm).
Arvostamme asiakkailta saamamme palautetta, jonka myötä pystymme kehittämään asiointia entistä sujuvammaksi.
Helpoiten asiakaspalautteen saa annettua K-Lataus-mobiilisovelluksella yksittäisen latauspisteen näkymästä ”Raportoi ongelma” kautta tai vastaamalla sovelluksessa lataustapahtuman jälkeiseen tyytyväisyyskyselyyn.
Akuutimmissa tapauksissa suosittelemme olemaan puhelimitse yhteydessä vuorokauden ympäri palvelevaan asiakaspalveluumme. (0207 350 333, puheluhinta: matkapuhelu- (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm).)
Latausasemilla tapahtuvat vahingot ja vaaratilanteet ovat harvinaisia, mutta jos kuitenkin kohtaat tai havaitset vahingon tai mahdollisen vaaratilanteen, pyydämme ilmoittamaan siitä vuorokauden ympäri auki olevaan asiakaspalveluumme numeroon 0207 350 333 (Puheluhinta: matkapuhelu- (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm).)
Havaituista tapauksista ilmoittamalla pystytään varmistamaan aseman turvallisuus sekä mahdollisimman lyhyt mahdollinen käyttökatko.
K-Lataus selvittää kaikki vahinkotapaukset ja tekee vahinkoilmoituksen vahingon aiheuttaneen ajoneuvon liikennevakuutuksen myöntäneeseen vakuutusyhtiöön. Useissa kauppakohteissa on jatkuva videovalvonta, jonka avulla vaurion aiheuttanut kuljettaja saadaan yleensä selvitettyä.
Mikäli haluat päättää K-Lataus-asiakkuutesi, kirjaudu ensiksi palveluun K-Latauksen sovelluksella tai verkkosivun karttapalvelussa. Mene kohtaan ”Oma profiili” ja klikkaa alareunasta painiketta ”Ota yhteyttä”. Valitse tämän jälkeen ”Asiakassopimuksen irtisanominen” ja seuraa ohjeita.
Huomaathan, että K-Lataus-asiakkuutesi päätetään seuraavan kuun lopussa, kun meneillään olevan kuukauden lataukset on veloitettu ja maksettu. Mikäli kuun vaihteessa tapahtuva automaattinen veloitus ei syystä tai toisesta ole onnistunut, sinun tulee maksaa kertyneet lataukset sovelluksesta tai verkkosivuilta löytyvän Oma profiili -kohdan kautta. Saat vahvistuksen sähköpostilla, kun asiakkuutesi päätetään.